dissabte, 14 de febrer del 2009

Puigllençada amb esquís.

Divendres dia 13 vaig quedar amb l’Esteva per fer una via a Ulldeter que tenim entravessada, però en l’últim moment canviem l’activitat a causa la neu caiguda un parell de dies abans, Així no ens hem de fotre la pallissa per arribar a peu de via i netejar la mateixa de la neu nova, ja ho faran altres el cap de setmana, provarem l’esqui de muntanya, tot i que no es aconssejable pel fort risc d’allaus creiem que aprofitant les instal·lacions de la Molina es segur pujar al Puigllençada per la vanda del Pla d’Annyella aprofitant les pistes dels Alabaus.
Dit i fet, al voltant de les 8:30 estic a Sant Joan de les Abadesses per recollir l’Esteva però abans l’esmorcar de rigor. Arribem als Alabaus, aparquem i preparem el material, esquis, motxilla, rova d’abric, alguna cosa de jalo i el material de seguretat ARVA, pala i sonda, tot i no ser molt perillosa l’ascensió al Puigllençada (en J.J. no diria el mateix),es millor anar previnguts.
Ha caigut neu, però esta molt ventada i en alguns llocs es veu el terra i els matolls, l’ascensió la fem pel costat de les pistes i ben aviat ens trobem al cim, fa una mica de vent ens abriguem i baixem fins enllaçar una pista que ens porta fins a vaig de tot, la baixada m’ha deixa’t els quàdriceps ben adolorits, mengem quelcom i repassem la fauna existent i altre vegada a pujar fins al cotxe, un total de 1100 mts. de desnivell amb unes 4 hores d’activitat, un entreno com cal.
Fem quatre rises mentre carreguem les coses a la furgo i me tard una parada a l’estació de Toses per fer una rehidratació a base de carbohidrats i cap a casa de l’Eteva, un bon dinar amb unes costelletes de xai amb patates i una amanida, els postres i un bon tallat, i una hora i mitra mes de camí per arribar a Sant Feliu.
Tot un dia ple d’activitat i bon rotllo, varies lliçons d’esquí que agraeixo per que es la tercera vegada que mels poso. Ara a esperar a la propera que si tot va bé serà la setmana vinent a la Conrrado, quines ganes li tinc.

1. Es mi primera visita al blog y he disfrutad con tu excursión.Cuidado con la montaña que a veces es muy traicionera. Me gusta cómo cuentas las experiencias.